Van Etosha National Park naar Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Arie en Dineke Veelen - WaarBenJij.nu Van Etosha National Park naar Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Arie en Dineke Veelen - WaarBenJij.nu

Van Etosha National Park naar Windhoek

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Arie en Dineke

03 Oktober 2016 | Namibië, Windhoek

Wij slapen nu al twee nachten onder een klamboe i.v.m. de muskieten (die we trouwens nog helemaal niet gezien of gehoord hebben) en vanaf vandaag moeten we ook onze malariapillen gaan slikken want morgen gaan we naar Botswana.

Vandaag hadden we ons ontbijt om 6 uur en we zijn om 7 uur vertrokken richting Windhoek. 450 km te gaan maar de eerste 18 km nog door Etosha, tot aan de poort. Nog een laatste mogelijkheid om hier in Namibië wild te zien. En ja hoor…. Nog geen 20 minuten later zagen we een leeuw lopen en nog geen minuut daarna een bruine hyena. En ik wil niet opscheppen maar ook dit was weer een heel gelukkig moment want de bruine hyena is heel erg zeldzaam en komt alleen hier in Namibië voor. Mama G. ging weer uit haar dak. Jammer genoeg verdween hij al snel achter de struiken en konden we geen foto maken. Maar gezien hebben we hem. (Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat hij bestond. Ha ha.) Daarna zagen we nog 4 leeuwen luieren in het zonnetje. Er waren wel meer auto’s die hen hadden gespot maar het voordeel van de Nomad truck is dat we hoog zitten en overal over heen kunnen kijken.

Rond het middaguur weer lunch bij de truck. Broodje hamburger deze keer. Omdat mama G. even tijd nodig had om dit klaar te maken gaf dat ons de gelegenheid om nog over een marktje te lopen met allerlei Afrikaanse souvenirs. Heel leuk maar wat is het lastig dat de verkopers je zo aanklampen om je in hun" winkeltje" te krijgen en wat is het lastig om, als je wat wilt kopen, ook nog eens af te dingen (wat erbij hoort). Gerda is daar goed in en zij heeft voor mij, voor mijn verjaardag, een houten giraffe gekocht!

Op naar Windhoek en daar werden wij om 15.00 weer een uurtje losgelaten. De naam Windhoek heeft niets met de wind te maken hoor. Die stond er trouwens praktisch niet. De temperatuur was wel weer aardig opgelopen maar niet zo erg als in Etosha. We zagen hele mooie Jacaranda bomen. Dat zijn bomen die heel mooi blauw in bloei staan.

Arie wilde nog plakband kopen want de kaart van Namibië is aan het scheuren. Dus Arie en ik op zoek naar een supermarkt. Omdat wij geen supermarkt konden vinden hebben we het maar aan een beveiliger gevraagd en die zou wel even met ons meelopen om de weg te wijzen. Nou, we hebben half Windhoek gezien en uiteindelijk kwamen we bij een super drukke winkel. Dat werd hem dus niet. Zodra de beveiliger uit zicht was zijn wij omgedraaid en zijn we teruggelopen. Uiteindelijk bij een kleinere winkel een flinke rol gescoord. Arie en Wim hebben 's avonds samen de kaart geplakt en die lijkt nu wel bijna geseald. ;-)

Om 17.00 uur bij de lodge aangekomen en daar lekker een paar uurtjes bijgekomen. Wasje gedaan en verslagen van de afgelopen dagen weggestuurd en even geskyped met het thuisfront. Later op de avond met bijna de hele groep in het restaurant gegeten wat weer heel gezellig en veel lachen was.

Vanavond alle apparatuur goed opladen want morgen in Botswana hebben we geen stroom in de lodge. Nou, we zijn benieuwd.

Hier nog even de betekenis van de kleuren in de vlag van Namibië:
Groen: staat voor de vegetatie
Rood: het bloed wat heeft gevloeid bij de bevrijding
Wit: de vrede
Blauw: de lucht en het water
De zon staat voor de energie

P.S. Leuk dat jullie allemaal zo met ons meegenieten. Dank jullie wel!!!

• 03 Oktober 2016 - 22:27

Johan:

Complimenten hoor Dineke voor je productie van jouw/jullie dag verslagen ;-)
    en inderdaad we geniet mee.

gr

• 03 Oktober 2016 - 23:47

Janny En Annechienus :

Geweldig wat een reisverslagen , we zijn er beetje bij ;)