Van Kaapstad naar Citrusdal - Reisverslag uit Citrusdal, Zuid-Afrika van Arie en Dineke Veelen - WaarBenJij.nu Van Kaapstad naar Citrusdal - Reisverslag uit Citrusdal, Zuid-Afrika van Arie en Dineke Veelen - WaarBenJij.nu

Van Kaapstad naar Citrusdal

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Arie en Dineke

22 September 2016 | Zuid-Afrika, Citrusdal

Na een onrustig nachtje, ivm het tassengedoe, ging vanmorgen om 5.30 de wekker. Arie had wél goed geslapen. Die begrijpt niet waar ik mij druk om maak. Ja ja. Tassen ingepakt en voor het ontbijt vervoer geregeld om ons naar de Nomad organisatie te brengen waar we ons om 7.40 moesten aanmelden. En warempel......de shuttlebus stond er al om 7.15 dus konden we meteen instappen en tegelijk met ons Wiebe en Jose. Een stel uit Middelburg die ook dezelfde reis gaan maken. Leuk stel, hoewel hij wel erg aanwezig is.

Bij de Nomad aangekomen moesten we ons aanmelden en meteen de tassen in de lockers doen. En...........mijn tas paste met gemak!!! Nog ruimte over zelfs. En wat bleek: ik was niet de enige die zich druk had gemaakt om het tassen en lockers gedoe. De lockers blijken dus toch iets breder dan 35 cm.

Om 8.35 vertrokken na een introductie praatje van de crew. Mama G. is de gids en de kok, captain M. (Monetti) is de chauffeur en dan is er nog Dominique. Zij is stagiaire. Ze zijn heel leuk en vooral mama G is erg vrolijk.

De groep bestaat uit 10 Nederlanders, 5 Duitsers, 2 polen en 1 Zwitser. Leuke groep. Aardige mensen, voor zover we dat al kunnen beoordelen.

Onderweg stopten we bij een supermarkt want we moesten 5 liter water pp inslaan. Gelukkig verkopen ze dat in grote 5 liter kannen en die gingen onderin de truck. Ondertussen deed de crew boodschappen voor oa de lunch.

Daarna verder doorgereden naar een wijnproeverij. Het was meer gezellig dan lekker hoewel Arie en Wim er wel van genoten. Ja, ja die hadden er wel lol in en zij wilden wel twee flessen wijn kopen (een witte en een rode) voor bijzondere gelegenheden tijdens onze reis. ;-)

Plassen onderweg, als er geen wc is, heet bushi bushi. Dus.... dat is duidelijk. Ha ha.

Ik zit in de truck tussen de vogelaars. Wim aan de andere kant van het pad en achter Arie (die ook al lichtelijk de vogelkoorts krijgt) en mij zit ook een fanatiek stel. Nou ja, zo leer ik ook nog wat over oa Kaapse mussen, wevervogels en zwarte reigers.

Om ongeveer 15.00 uur aangekomen in de lodge in Citrusdal. Wel grappig: we zitten naast Wim en Gerda en onze kamers zijn gescheiden door een soort van keuken. Dat is makkelijk! We hebben nog even een kleine wandeling gemaakt naar de olifantenrivier. Weliswaar zonder olifanten maar wel met veel vogels.

's Avonds met de groep naar Marcus kraal gereden waar we een welkomstdiner kregen. Daar was ook de kampeersafari groep, die grotendeels dezelfde route volgen. Zij slapen alleen in tentjes. Brrr... en koud dat het buiten was!!

Morgen gaan we de grens van Namibië over.

• 22 September 2016 - 19:28

Talitha En Susanne:

Wat leuk dat jullie het naar je zin hebben. Gave reis hoor! Fijn om te lezen dat de koffer in de bus past!
    Jullie hebben het beter dan ons, wij zitten hier aan het water ;)
    Groetjes van ons, Talitha en Susanne

• 22 September 2016 - 22:32

Riet Van Der Werff:

Leuk jullie te volgen. !

• 23 September 2016 - 06:07

Stefanie:

Nog een paar dagen en jij jebt ook vogelkoorts hoor Dineke ;)
    Gelukkig paste de tassen, maar ze hadden je heus niet laten staan hoor, voor alles is altijd een oplossing :) Hakuna Matata!
    Geniet van de vakantie! En groetjes aan pa, ma en arie xxx

• 23 September 2016 - 09:52

Rianne:

Pfff wat een opluchting en fijn om te lezen dat jullie genieten!!