Vrijdag 20 september, dag twee in de Serengeti - Reisverslag uit Robanda, Tanzania van Arie en Dineke Veelen - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 september, dag twee in de Serengeti - Reisverslag uit Robanda, Tanzania van Arie en Dineke Veelen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 september, dag twee in de Serengeti

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Arie en Dineke

20 September 2019 | Tanzania, Robanda

Wat hebben we heerlijk geslapen in onze tent. Hoorden wel dieren maar kon niet thuis brengen wat het was. Arie zei dat het oa zebra’s waren en we hoorden vanmorgen dat er een giraffe en een buffel door het kamp hadden gelopen.
Om 5 uur op en toen we klaar waren weer op het fluitje geblazen want het was nog donker en we moesten om 6 uur ontbijten. Daar gingen we weer op een rijtje achter de bewaker aan. Na het ontbijt bij de truck een lunchpakket gemaakt, want uitgebreid bij de truck lunchen zat er vandaag natuurlijk niet in.

Om 7 uur vertrokken, benieuwd wat we vandaag weer zouden spotten. Ton is niet meegegaan, hij heeft een dag rust nodig maar wat was dat jammer voor hem want wat hebben we een bijzondere dag gehad. Heeeeeel veel leeuwen, zelfs met welpjes. Schattig. Verder olifantenkuddes met kleintjes en…………tot onze grote blijdschap een luipaard!!!! Nu hebben we echt de big five gezien: olifant, buffel, neushoorn, leeuw en luipaard. We boffen natuurlijk erg dat wij in de truck heel hoog zitten en alles goed kunnen overzien. Ook zagen we weer twee cheetah’s. Als je er twee bij elkaar ziet zijn het altijd broertjes. Anders zijn ze alleen.

Aan het einde van de middag kwamen we moe, warm, verstoft maar zeer voldaan weer aan bij onze tenten. Opgefrist en omgekleed even voor de tent gezeten waar de bewapende bewaking kwam vragen of alles goed ging. Onder begeleiding weer naar het restaurant waar we wat hebben gedronken en alles hebben opgeladen, want in de tent is geen stroom. Daarna lekker gegeten. Vanavond gaan er, n.a.v. van onze verhalen, toch nog vier van de groep ook de night game drive doen. Ik ben benieuwd wat zij te zien krijgen. Wij gaan in ieder geval nu bijtijds naar bed want het is morgen wéér vroeg op.

PS: We natuurlijk ook veel vogels gezien, Wim zit nu op het aantal van 163 vogels

• 20 September 2019 - 20:38

Christian :

Yeeeeeej, mission the big 5 zien complete! Wat maken jullie een hoop mee zeg! Groetjes!

• 20 September 2019 - 20:52

Trudi :

Hallo wereldreizigers......
    Wat een geweldige ervaringen allemaal weer.
    De trek van de gnoes bekijken was toch ook één van jullie grote wensen?
    De informanten van Caroline hadden toch net niet de juiste update .
    Haha boffen jullie even.
    Onvergetelijke momenten. Super leuk.

• 20 September 2019 - 21:21

Alexander & Ylona:

Wow, het is de ene na de andere ervaring! En wat gaaf dat jullie de big five hebben gezien! Hopelijk slapen jullie vanacht weer zo lekker in de tent!

• 21 September 2019 - 20:05

Susanne:

De BIG FIVE dat is wel mooi. Jullie slapen zo heerlijk in de tent omdat jullie al ervaren zijn met de kamperen. Ik zal wel een cd kopen met safari geluiden. Als jullie dan weer in Nederland zijn en in bed liggen, lijkt het net of jullie nog in Afrika zitten.
    Als ik het verslag zo lees zie ik het gewoon voor mij.

Jullie maken zoveel mooie dingen mee. Jullie genieten enorm!