Van Citrusdal naar Noordoewer - Reisverslag uit Noordoewer, Namibië van Arie en Dineke Veelen - WaarBenJij.nu Van Citrusdal naar Noordoewer - Reisverslag uit Noordoewer, Namibië van Arie en Dineke Veelen - WaarBenJij.nu

Van Citrusdal naar Noordoewer

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Arie en Dineke

23 September 2016 | Namibië, Noordoewer

Vandaag weer vroeg opgestaan want we vertrokken om 7.00 uur. En het was koud!! We verlaten vandaag Zuid Afrika en gaan naar Namibië. Een lange rit.
Het is een bijzonder landschap waar we doorheen rijden. We komen eerst nog langs rooibos velden waar de rooibos thee groeit. Dit groeit alleen hier. Het landschap is weids met lage struiken.
Daarna rijden we door een, volgens Arie, een soort van Mars landschap maar dan wat groener. Er valt hier maar 100 mm regen per jaar.

Langzamerhand wordt het warmer en als we gaan lunchen zoeken sommigen van ons zelfs de schaduw op. De bus werd aan de kant van de weg gezet en er kwam van alles uit de truck. Tafels, stoelen, potten en pannen.
De lunch werd klaargemaakt door mama G. en Dominique. Heel knap wat ze ons daar, in the middle of nowhere, voorschotelen. Het smaakte allemaal heel lekker.

Daarna weer verder. We hebben 460 km gereden in 12 uur. Veel gehobbeld en gebobbeld maar dat wordt morgen nog erger. Je dut er soms wel lekker van in. Ha ha.

De grensovergangen gaven wel wat vertraging maar we mochten er allemaal over. En.... we hebben er weer een paar stempels bij in onze paspoorten.

19.00 arriveerden wij bij de lodges in een bijzondere en, niet te omschrijven, mooie omgeving. We kijken op de Orangeriver. Jammer genoeg staat er niet genoeg water in om te kunnen kanoën.

's Avonds bij de truck gegeten. Mama G. had pittig maar weer heerlijk gekookt.
Verder kennis gemaakt met de groep. Iedereen moest iets over zichzelf vertellen. Gelukkig deed Arie het voor ons beiden.

Het was een gezellige avond met een heerlijke temperatuur.

• 24 September 2016 - 08:07

Susanne:

Goedemorgen,
    In welke taal heeft papa verteld over jullie beide.
    Papa's droom kwam dus een beetje uit? Over 'Mars' rijden.
    Het is inderdaad niet zo luxe als wat we in Indonesië hebben gehad zo te horen.

Ik ben weer benieuwd naar de foto's.

liefs xxxx
    Susanne

• 24 September 2016 - 09:37

Janny:

Weer echt een andere reis , leuk ja dat eten bij de bus . En wat een mooie omgeving
    Zag foto's van Gerda ;)
    Veel plezier met elkaar .
    Groetjes van Annechienus en Janny

• 24 September 2016 - 09:42

Stefanie:

klinkt een beetje als onze safari in Kenia :)
    Alleen hadden wij tentjes..
    Hobbel ze vandaag!