Dagje Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Arie en Dineke Veelen - WaarBenJij.nu Dagje Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Arie en Dineke Veelen - WaarBenJij.nu

Dagje Kaapstad

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Arie en Dineke

21 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag nog een dagje met zijn vieren. Vanmorgen om 7 uur opgestaan. Het is prachtig weer. We hebben heerlijk geslapen. Om 8 uur beneden uitgebreid ontbeten en daarna om 9 uur op de hop-on hop-off bus gestapt. Deze keer de blauwe route. (Vijf jaar geleden hebben we de rode route gedaan). Bij de botanische tuin Kirstenbosch zijn we uitgestapt en hebben daar heerlijk drie uur rondgewandeld en mooie bloemen en vogels gefotografeerd. Vooral veel kolibries. Wim kon zijn geluk niet op. Na de lunch, pompoenbrood met billtong, zijn we weer op de bus gestapt richting Houtbay. Daar wat rondgewandeld en herinneringen opgehaald van vijf jaar geleden. Toen weer de bus genomen en verder langs de kust gereden. Natuurlijk ook de Tafelberg weer gezien. Er is in die vijf jaar toch ook hier aardig wat veranderd. Er wordt aardig wat bijgebouwd.

's Avonds zijn we met een shuttlebusje vanaf het hotel naar het Waterfront gereden. Gezocht naar een restaurant waar ze créme brulee op het menu hadden staan. Wilde Wim graag. Uiteindelijk hebben we in een restaurant gegeten waar we vijf jaar geleden ook met de groep van toen hebben gegeten. Stiekem gekeken of we Billy misschien zagen maar nee..... Zou ook wel heel toevallig zijn. Ze hadden trouwens wel heerlijke créme brulee.

Morgen heel vroeg op. Dan gaat de reis richting Namibie beginnen. Spannend of de tas van Dineke mee kan/ mag ivm de maat. We zullen het zien.

• 21 September 2016 - 23:31

Rianne:

Prachtige foto s en genieten

• 22 September 2016 - 06:05

Jannie En Peter :

Fijn al een eerste leuke dag met mooie dingen te zien.
    Ook wij zijn benieuwd of al de tassen passen. Die van Dineke moet passen toch? Is uitgebreid uitgemeten thuis

• 22 September 2016 - 09:17

Susanne:

Mama het komt vast goed met je koffer. Jij zegt altijd tegen mij ,,Het loopt altijd anders waar je bang voor bent'' Maar als je het zegt is het veel makkelijker.
    Jullie hebben hele mooie foto's gemaakt. En hebben jullie ook recept van de pompoenbrood? Vorige keer waren het toch pompoenkoekjes?

xxx

• 22 September 2016 - 13:10

Trudi:

hoiiii allemaal.
    Fijn dat de reis goed gegaan is. Het gevoel van thuis komen voor je......... Dineke.
    Heerlijk hoor.
    Hebben jullie een leuke groep?? En welke nationaliteiten allemaal ?